Programma woensdag 21 oktober 2009

- Ch'io sent'amor per femine
Benjamin Britten (1913-1976)
Songs from the Chinese op. 58
- The big chariot (the book of songs)
- The old lute (Po Chü-i)
- The autumn wind (Wu-ti)
- The herd-boy (Lu-yu)
- Depression (Po Chü-i)
- Dance song
Isaac Albeniz (1860-1909)
Zambra Granadina
Laurindo Almeida (1917-1995)
Brazilian reflections
- Para ninhar (P. Barroso)
- Cacador
- Choro e batuque
- Engenho novo

De sopraan Hannie Slingerland studeerde bij Margreet Honig, aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam. Na haar opleiding maakte zij deel uit van het studio-ensemble van het Internationaal Opera Centrum Nederland en volgde zij masterclasses bij o.a. Felicity Palmer, Diane Forlano, Michael Eliasen, Ekaterina Jofel, Udo Reinemann en Roberta Alexander. Na haar studie werd Hannie Slingerland gecoached door de sopraan Takako Hara en de tenor Christian Papis.
Als solist was zij te horen in zowel opera als oratorium. Tot haar repertoire behoren o.a. de "Petite Messe Solennelle" van Rossini en de "Krönungsmesse" van Mozart. Zij zong de rol van Leonore in "Oberto" van G. Verdi, gravin in "Le Nozze di Figaro" en 1e dame in "Die Zauberflöte" beide van W.A. Mozart. Naast optredens met koor en orkest legt zij zich ook toe op de liedkunst en kamermuziek. Zo vormt zij met een klarinettiste en een pianiste het ensemble ‘Poco Loco', werkt ze met een trompettist en organist samen in het "Amorfortia Ensemble", en vormt met gitarist Leon de Kroes het duo ‘Cuerdas Vocales'.
Zij is vast verbonden aan het koor van de Nationale Reisopera. Bij dit gezelschap was ze solistisch te horen in "Idomeneo" van W.A. Mozart en in "Der Prinz von Homburg" van H.W. Henze.
Leon de Kroes begon op zijn elfde met gitaar spelen in een bandje. Zijn eerste klassieke lessen kreeg hij van Jan Stavinoha. Hij studeerde aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam voor het diploma docerend musicus, klassiek gitaar bij Wim Pfister en jazz gitaar bij Hans Kunneman. Voor het diploma uitvoerend musicus studeerde hij aan hetzelfde conservatorium bij Lex Eisenhardt. Tijdens en na zijn studie volgde hij masterclasses bij vermaarde gitaristen als John Williams, Manuel Barrueco,Roberto Aussel en Hübert Käppel.
Hij trad op als solist bij diverse buitelandse festivals. Ook vormde hij met fluitiste Marjan Schut jarenlang het Giuliani Duo en speelde hij in het Segovia Gitaar Kwartet. Met dit kwartet nam hij in 1996 een cd op met muziek van Astor Piazzolla. Momenteel vorm hij met sopraan Hannie Slingerland het duo Cuardas Vocales. Met klarinettist Kees Vos heeft hij een duo waarmee vooral jazz gespeeld wordt. Leon de Kroes is als docent sinds 1991 verbonden aan de Scholen in de Kunst te Amersfoort. Sinds 2008 maakt hij deel uit van het bestuur van het Rotterdam Gitaarpodium.