Programma woensdag 5 augustus 2015

Andreas Meisner, orgel (Altenberg)

J.S. Bach (1685-1750)
Präludium und Fuge D-Dur BWV 532

J.S. Bach
Arioso (Bearbeitung Virgil Fox)

M.Reger (1873-1916)
Toccata und Fuge a-Moll op.80

M.Reger
Siciliano op. 47,5

F.C.T. Dubois 1837-1924)
Toccata G-Dur

Andreas Meisner, geboren 1959, studeerde Evangelische Kerkmuziek aan de Keulse Muziek Hogeschool. Na het eindexamen in 1984 studeerde hij verder bij professor Ludger Lohmann in Stuttgart, waar hij zijn studie met hoofdvak orgel in 1986 afsloot. Daarna volgde hij vele masterclasses o.a. bij Marie-Claire Alain. Zijn repertoire omvat werken uit vele stijlperioden; hij concerteert op historische barokorgels en eveneens op romantische- en moderne grote instrumenten.Andreas Meisner

Sinds 1985 is Andreas Meisner Domorganist aan de Altenberger Dom en artistiek leider van de geestelijke muziekafdeling en tevens medewerker aan de internationale Altenberger Orgelakademie. In 2006 werd hij benoemd tot Kirchenmusikdirektor. Van 1987 tot 2012 was hij dirigent van het door hem opgerichte koor "Kleiner Chor Köln" en voerde met dit koor talrijke werken uit, zowel a-capella als met orkestbegeleiding. Momenteel is hij dirigent van het Oratorienchor Köln en de Domkantorei Altenberg. Orgelconcerten speelde hij in bijna alle Europese landen, Israël, Canada, Nieuw Zeeland en Amerika. Ook is hij aangesteld als docent aan de Keulse Muziek Hogeschool.