Programma woensdag 30 augustus 2006

Christa Hijink (Amersfoort), orgel

W.A. Mozart (1756 - 1791)
Ouverture in C-Dur (uit KV 399)
- Grave
- Allegro

J. Pzn Sweelinck (1562 - 1621)
Unter der Linden grüne: 4 variaties

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Preludium en Fuga in d-moll, BWV 539

Uit de verzameling ‘Flores de Musica' van Antonio Martin y Coll:

anoniem, Spanje, 17e eeuw
Obra de Lleno de 1o tono: 3 delen

anoniem, Spanje, 17e eeuw
Espagnoletta

Jean Langlais (1907 - 1991)
Pasticcio (uit ‘Organ Book')

Christa Hijink behaalde in 1999 haar diploma Orgel Uitvoerend Musicus met een recital in de Grote of St. Bavokerk te Haarlem. Ze studeerde aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam bij achtereenvolgens Hans van Nieuwkoop, Pieter van Dijk en Jacques van Oortmerssen. Naast orgel studeerde ze koordirectie, kerkmuziek en clavecimbel. Christa Hijink is op concerterend gebied actief in binnen- en buitenland en zowel solistisch als als continuospeler. Ze is cantor - organist van de Bergkerk te Amersfoort. Naast haar muzikale activiteiten is ze actief als in de organisatie van festivals (Festival Voor de Wind, Grachtenfestival, Festival Luchtkastelen, Internationaal Orgelfestival Haarlem (2006) en zakelijk leider van Bachkoor Holland.