Programma woensdag 30 juli 2008

Aarnoud de Groen (Den Haag), orgel

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Sonate VI in G (BWV 530)
- Vivace
- Lento
- Allegro

Denis Bédard (1950)
Suite
- Prélude
- Lamento
- Toccata

Aarnoud de Groen werd in 1971 in Den Haag geboren. Op 9-jarige leeftijd werd zijn interesse voor orgelmuziek gewekt en korte tijd later ontving hij zijn eerste orgellessen. Toen hij twaalf jaar oud was begeleidde hij voor het eerst een kerkdienst en kort daarop volgde zijn aanstelling als kerkorganist. In 1985 sleepte hij de eerste prijs in de wacht bij een nationaal concours voor amateurorganisten. Na het volgen van privélessen vervolgde hij zijn studie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, waar hij de gecombineerde opleiding School & Muziek volgde. Aan het zelfde instituut studeerde hij later hoofdvak orgel.

Aarnoud de Groen is organist van de Bethlehemkerk te Den Haag waar hij het fraaie Vierdag-orgel bespeelt. Hij heeft een lespraktijk; als solist en als begeleider is hij regelmatig in binnen- en buitenland te beluisteren.