Programma woensdag 31 augustus 2016

Geerten van de Wetering, orgel (Den Haag)

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750)
Toccata et Fuga in d-moll (BWV 565)

Astor Piazzolla (1921 - 1992)
Libertango (1974)

Max Reger (1873-1916)
-een koraal (nntb)
-Scherzo
Uit: 12 Stücke für die Orgel (opus 65)

Eugene Gigout (1844 - 1925)

-Minuetto
-Toccata
Uit: Dix pieces pour orgue (1890)

Geerten van de Wetering (1985) studeerde orgel en improvisatie bij Jos van der Kooy en kerkmuziek en koordirectie bij Theo Goedhart aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Na het behalen van zijn mastergraad studeerde hij aan de Universität für Musik in Wenen bij Roman Summereder (20e eeuwse muziek) en Peter Planyavsky (improvisatie). Hij volgde tevens diverse masterclasses. Geerten is organist van de Kloosterkerk in Den Haag en dirigent van het Wassenaars Kamerkoor.

Geerten heeft een breed repertoire, met bijzondere interesse voor 20e eeuwse en hedendaagse muziek en speelde diverse premières. Hij speelde op uiteenlopende podia, waaronder het Concertgebouw Amsterdam.

Naast het geven van solorecitals werkt Geerten regelmatig samen met koren en orkesten. Zo voerde hij concerten voor orgel en orkest uit van Francis Poulenc en Paul Hindemith en trad op met o.a. Cappella Amsterdam, Residentie Bach Ensembles en is de vaste begeleider van het Haags Matrozenkoor. Bovendien zet hij zich er voor in het orgel aan een breder publiek te presenteren door het instrument te combineren met andere genres en kunstdisciplines.