Programma woensdag 30 maart 2005

Marieke de Jong, altviool; Lisanne Soeterbroek, viool; Vicent Morelló i Brosseta, fluit en Justa de Jong, cello.

W.A. Mozart (1756-1791)
Kwartet voor fluit, viool, altviool en cello. K.171(285b) in C gr.
- Allegro
- Andantino

Kwartet voor fluit, viool, altviool en cello K.285 in D gr.
- Allegro
- Adagio
- Rondeau

Marieke de Jong studeerde van 1993 tot 1999 aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Ferdinand Erlichst en Liesbeth Steffans. Daarna heeft zij 1 jaar kamermuziek gestudeerd aan het K.C. Sindsdien speelt zij onder andere in het Residentie Orkest, Rotterdams Filharmonisch, Schoenberg Ensemble, en het Asko Ensemble.

Lisanne Soeterbroek studeerde bij Coosje Wijzenbeek en Alexander Kerr en momenteel bij Jaring Walta en Vera Beths. Ze volgt extra lessen bij Herman Krebbers. Lisanne won diverse prijzen, o.a. bij de Iordens Viooldagen, het Prinses Christina Concours, Charles Hennen Concours (strijkkwartet), het Davina van Wely Vioolconcours, het ‘Internationaler Wettbewerb für Violine' en The International Music Contest "Provincia di Caltanissetta" for Chamber Music, Sicilië. In 2003 debuteerde ze met Laura Hendriks (altviool) in de Carnegie Hall in New York. Lisanne gaf recitals in binnen- en buitenland en soleerde met vele orkesten, waaronder het Staatsorkest van Frankfurt an der Oder, Consorto Rotterdam, de Baden-Badener Philharmonie, het Züricher Kammerorchester, Ensemble NiederRhein en het Limburgs Symfonie Orkest. Op haar veertiende maakte ze haar debuut in de Grote Zaal van het Concertgebouw met het vioolconcert van Khatchaturian. Lisanne Soeterbroek bespeelt de "Frans Mortelmans-viool II", gebouwd door Jean Baptiste Vuillaume, Parijs ca. 1860, haar ter beschikking gesteld door het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds.

Justa de Jong volgde haar eerste cellolessen bij Hans Woudenberg, waarna zij bij Piet Veenstra les had tot zij op het Koninklijk Conservatorium in Den Haag werd aangenomen. Zij studeerde daar bij Monique Bartels en behaalde in 1994 het diploma Docerend Musicus. Hierna vervolgde zij haar studie bij Godfried Hoogeveen bij wie zij in 1996 afstudeerde als Uitvoerend Musicus. Tijdens haar studie ontwikkelde zij een brede belangstelling voor kamermuziek en hedendaagse muziek. Zo zijn er twee solostukken voor haar gecomponeerd ('Subito Cello' van Keren Rosenbaum en 'Oog' van Michel van der Aa). Na haar studie speelde zij o.a. in het Schönbergensemble, het Nieuw Sinfonietta en het Concertgebouworkest. In 1997 werd zij aangesteld als celliste bij het Residentie Orkest waar sindsdien werkzaam is.

Vicent Morelló studeerde dwarsfluit aan het Conservatorium van Valencia, waar hij in 1992 zijn diploma behaalde. Hij studeerde tegelijkertijd filosofie aan de Universiteit van Valencia. Daarna studeerde hij 2 jaar in Parijs met Raymond Guiot. Tevens speelde hij in het Spaanse Jeugd Orkest(Jonde). In 1994 studeerde hij aan het Koninklijk Conservatorium bij Andras Adorjan. Hij heeft ook bij Aurele Nicolet, Jaime Martin, Alain Marion, B. Kuijken lessen gevolgd. Als solist heeft hij in Madrid het Nielsen fluit concert gespeeld met het Symfonische Orkest van RTVE. Ook heeft hij het concert van Jacques Ibert gespeeld met het Symfonische Orkest van Isla de La Palma. Hij is gast bij orkesten in Spanje o.a. Orquesta Sinfonica de Galicia, en in Nederland Holland Symfonia, Musica Ducis Brabant, etc. Sinds 1996 is hij in dienst bij Het Residentie Orkest waar hij ook optreedt als solo fluitist.