Programma woensdag 30 mei 2007

Duo Bilitis (Eva Tebbe harp en zang; Ekaterina Levental, harp)

Joseph Haydn (1732-1809)
Uit ‘Welsh Songs for voice and Harp'
- The Sleeping Beauty

Sergei Prokofiev (1891-1953)
Uit ‘Three Children's Songs' op. 68
- The Chatterbox (Arr. Eva Tebbe)

Henriette Bosmans (1895-1952)
L'anneau

Manuel de Falla (1876-1946)
Uit ‘Siete Cancions Populares Espanolas' (Arr. Carlos Salzedo) For voice and two harps
- El Pano Moruno
- Seguidilla Murciana
- Nana
- Cancion
- Polo

Gabriël Fauré (1845-1924)
`Dolly Suite op 56` voor twee harpen (arr. E. Tebbe)
- Berceuse
- Mi-a-ou
- Le Jardin de Dolly
- Kitty Valse
- Tendresse
- Le pas Espagnole

Duo BILITIS werd in 2004 opgericht door harpiste Eva Tebbe en harpiste/mezzo-sopraan Ekaterina Levental. Het duo presenteert programma`s met originele werken, (eigen) arrangementen en nieuwe composities voor alle combinaties tussen twee harpen en zang van de Barok tot de grote impressionisten en hedendaags repertoire. Duo BILITIS treedt veelvuldig op tijdens festivals en concertseries in kerken, theaters en kleine zalen waaronder de Amstelkerk te Amsterdam (2005), Schouwburg Odeon te Zwolle (2005), het Kamermuziekfestival Schiermonnikoog (2005), De Rinkelbom in Heerenveen (2005), Holland Music Sessions concertseries (2005-2007), Spiegelzaal van het Concertgebouw te Amsterdam (2006), het Grachtenfestival in Amsterdam (2006), Kloosterkerk in Den Haag (2007),Theater de Vest in Alkmaar en Theater Castellum in Alphen aan de Rijn (2007). Zie ook www.duobilitis.com

Harpiste Eva Tebbe heeft haar hart verpand aan de kamermuziek en de vocale muziek. Zij studeerde harp aan de Hogeschool voor de Kunsten te Arnhem en aan de Conservatoire Regional de Rueil-Malmaison (Frankrijk) bij Manja Smits en Christine Icart (1995-2000). In 2004 behaalde zij haar Masters diploma aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag. Met diverse kamermuziek ensembles treedt zij veelvuldig op tijdens festivals en concertseries in kerken, theaters en kleine zalen. Met het strijkersensemble `Camerata Antonio Lucio` o.l.v. Emmy Verhey speelde zij de Nederlandse Premierès van de harpdubbelconcerten van Malecki en Françaix.

Harpiste en zangeres Ekaterina Levental (geboren in Tasjkent, Oezbekistan) studeerde bij Alexandre Bonnet (Conservatorium Enschede), Catherine Michel (Conservatorium Detmold, Duitsland), volgde privelessen bij Germaine Lorenzini (Lyon, Frankrijk) en behaalde in 2001 haar Masters diploma bij Godelieve Schrama (Conservatorium Rotterdam). Zij was prijswinnares tijdens verscheidene concoursen. Ekaterina Levental werkte als harpiste, zangeres en actrice mee aan productie `L`Histoire de Larmes` van het Vlaamse gezelschap Troubleyn/ Jan Fabre en als zangeres aan de Nederlandse operaproductie ‘Alzheimer' van de Muziektheaterunie Almere.
Tijdens haar harpstudie studeerde Ekaterina zang bij Anne Haenen, Carolyn Watkinson en Meinard Kraak. In mei 2007 voltooide zij haar studie zang aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag bij Rita Dams en Diane Forlano.