Programma woensdag 7 december 2011

Isabel Delemarre, sopraan en Jan Hage, orgel

G.F. Händel (1685-1726)
- He shall feed his flock
- Lascia ch'io pianga  (Almirena uit Rinaldo)
G. Caccini (1551-1618)
- Ave Maria
W.A. Mozart (1756-1791)
- Ach ich fühl's (Pamina)
C. Saint-Saens (1835-1921)
- Ave Maria
Le rossignol et la rose
W.A. Mozart
- Alleluia (Exsultate, jubilate)

Isabel Delemarre Isabel Delemarrebegon haar studie aan de Musikhochschule te Heidelberg/Mannheim en vervolgde het aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Maria Acda en Lenie van der Heuvel, waar zij in haar eindexamenjaar het Operabasisklas programma van de Conservatoria Den Haag/Amsterdam volgde. Masterclasses volgde zij onder andere bij Prof. Katharina Dau, Christiane Oelze, Peter Kooij, Christine Schäfer, Margreet Honig, Jill Feldman, Michael Chance, James Bowman en Hilde Zadek.

Isabel Delemarre treedt regelmatig op in binnen- en buitenland, zowel in oratoria als ook met kamermuziek en muziektheaterproducties.

Isabel Delemarre verzorgde concerten met het Volendams Operakoor, bij het Yo! operafestival in Utrecht, tijdens het festival “Steve Reich in Den Haag” onder leiding van Reinbert de Leeuw, bij de Händelfestspiele Karlsruhe en de Europäische Musiktage Schwäbisch Gmünd. Zij trad op in het kader van „Brixener Initiative Musik und Kirche“, „Gustav Mahler Musikwochen Toblach“, bij het "Klang und Raum-Festival Irsee" en bij het "Wiener Ball" in Huis ter Duin 2011. Isabel was finaliste bij het Internationale Bell'Arte concours 2011 in Brussel. In de KRO-uitzending "Eucharistieviering" was zij te zien als soliste met het Kerkkoor Volendam in een kerkdienst die live op Nederland 2 werd uitgezonden

Als freelance zangeres is Isabel verbonden aan verschillende professionele koren waaronder het Amsterdam Baroque Choir o.l.v. Ton Koopman en het Groot Omroepkoor Hilversum.

Jan Hage Jan Hage(geb. 1964) volgde orgellessen bij Kees van Eersel en studeerde vervolgens orgel (docent Jan Welmers), Theorie der Muziek aan het Utrechts Conservatorium, Muziekwetenschap aan de Rijksuniversiteit Utrecht en Kerkmuziek aan het Nederlands Instituut voor de Kerkmuziek te Utrecht. Hij behaalde de diploma's Docerend Musicus en Uitvoerend Musicus Orgel (met aantekening Improvisatie), het praktijkdiploma Kerkelijk Orgelspel (alle drie met onderscheiding) en het doctoraal diploma Muziekwetenschap.

Vervolgens studeerde hij gedurende twee jaar orgel bij André Isoir aan het Conservatoire National de Région te Boulogne-Billancourt. Hij rondde deze studie af met het behalen van de Prémier Prix "à l'unanimité du Jury".

In 2006 ontving hij de médaille d'argent van Société Académique Arts-Sciences-Lettres te Parijs vanwege zijn verdiensten voor de Franse orgelcultuur. Hij won eerste prijzen tijdens het Nationaal Orgelconcours voor conservatoriumstudenten te Leiden, het Nationaal Orgelimprovisatie Concours te Bolsward, het Concours Suisse de l'orgue te Schaffhausen en het Prémier Concours de Musique classique te Poitiers. Op zaterdag 29 oktober 2011 heeft hij de Schnitgers Droom Prijs in der AA-kerk in Groningen in ontvangst genomen. Deze prijs werd voor het eerst uitgereikt. Hiervoor komen organisten in aanmerking die zich verdienstelijk maken voor het stimuleren van de Nederlandse orgelcultuur. Jan kreeg deze prijs vanwege zijn inzet voor de stimulering van hedendaagse orgelmuziek.
Hij geeft vele concerten in binnen- en buitenland en maakt radio- televisie- en cd-opnames. Hij is een warm pleitbezorger en veelgevraagd interpreet van hedendaagse orgelmuziek.
Jan Hage werd in 1995 benoemd als organist van de Kloosterkerk in Den Haag.
Met ingang van 1 juni 2011 is hij aangesteld tot organist van het Bätz orgel in de Domkerk te Utrecht. Hij geeft daar mede invulling aan de serie concerten op de zaterdagmiddag.