Programma woensdag 16 oktober 2013

Ensemble Windstreken: Pieter de Mast (saxofoon, fluit), Sebastiaan van Delft (orgel)

Jacques Ibert (1890-1962)
- la Meneuse de Tortues d'or
Jehan Alain
(1911-1940)
- Invention
Pieter de Mast

- Hautes Fagnes
- Dolphinwise
(gebaseerd op »on green dolphin street »)
- Mariam Matrem Virginem
(uit Libre Vermell de Montserat; 14e eeuw)
(Verhoogt Maria, de moedermaagd)
- Zeven Raven
- For the Young ones

Pieter de Mast (sopraansaxofoon, fluiten) Pieter studeerde af als uitvoerend musicus (U.M.) aan het Rotterdams Conservatorium en werd in de gelegenheid gesteld om gedurende een half jaar lessen te volgen aan het befaamde Berklee College of Music te Boston. Hij maakte twee enthousiast ontvangen cd's (Tracing en Vista) met het Pieter de Mast kwintet. Met deze formatie speelde hij op vele jazzpodia (o,a, North Sea jazzfest) in Nederland, België en Duitsland. Daarnaast werkt hij als multiblazer mee aan tal van theaterproducties, musicals en cd-opnames. In 2004 richtte Pieter de Mast de groep Windstreken op waarmee hij jazz, Indiase, arabische en klassieke muziek laat samengaan. In deze formatie speelt het orgel een belangrijke rol. Er zijn vier zeer lovend ontvangen cd's verschenen: Windstreken (2006), Offshore (2007), Nouzha (2010) en Mundum Renovavit (2013)

Sebastiaan van Delft  nam orgel- en pianolessen bij Evaristos Glassner, Jos van der Kooy en Leo van Doeselaar. Op twaalfjarige leeftijd won hij de improvisatie- en interpretatieprijs op het Concours voor Jeugdige Organisten te Amsterdam. Vanaf 1985 studeerde hij klassiek kerkorgel bij Haite van der Schaaf en Bernard Winsemius aan het conservatorium van Hilversum. Hij geeft orgelconcerten met o.a klarinettist David Kweksilber, contrabassist Ernst Glerum, altiste Laurens Moreno en basgitarist Sanne van Delft. Vanaf 1999 is hij vaste pianist van het Nederlands/Argentijns tangogezelschap Sexteto Canyengue onder leiding van Carel Kraayenhof. Sexteto Canyengue treedt op in heel Europa, de Verenigde Staten en Argentinië.