Programma zaterdag 13 juni 2015

Kamerkoor Ad Parnassum o.l.v. Anthony Zielhorst m.m.v. Geerten van de Wetering (orgel)

Programma De waanzin van deze wereld

Werken van Dijker, Andriessen, Peeters, Toebosch

Het is een concert uit de serie van de commissie kerkmuziek in de Kloosterkerk .
Zie de uitnodiging hieronder:

Beste allen,

binnenkort komt er een bijzondere CD uit. Kamerkoor Ad Parnassum uit Tilburg o.l.v. Anthony Zielhorst brengt t.g.v. het 35-jarig bestaan van het koor een CD uit met werken van Mathieu Dijker, een Nederlandse componist. Op de CD zijn opgenomen Dijkers composities De trein naar Sobibor, over de transporten van Joodse medeburgers vanuit Westerbork naar concentratiekamp Sobibor, de Dante Liederen op teksten uit Dante’s Divina Commedia en de War Poems op tekst van Thomas Hardy. Dit laatste werk gaat over de Boerenoorlog in Zuid-Afrika en is geschreven voor koor en orgel, waarbij ik de orgelpartij speel. Het zijn stuk voor stuk bijzondere muziek en aangrijpende teksten.

In juni vinden de eerste presentatieconcerten plaats. Er worden dan delen van de CD uitgevoerd, aangevuld met andere werken. Op zaterdag 13 juni om 16.00u vindt een CD-presentatieconcert plaats in de Kloosterkerk te Den Haag. De toegang bedraagt €15 / €12,50.
Verspreid over het jaar zullen er nog meer presentatieconcerten plaatsvinden door de rest van het land, o.a. in Kamp Westerbork, Kamp Vught, in Amsterdam, Boxtel en Tilburg.
Zie voor meer informatie de website van het koor, www.kamerkooradparnassum.nl

De aanvullende informatie is nog niet beschikbaar.