Programma woensdag 19 juli 2017

Marcel van Westen (Aken), orgel

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Pièce d´Orgue BWV 572
- Très vitement
- Gravement
- Lentement
Charles Tournemire (1870-1939)
uit Suite de morceau opus 19/2
- Scherzetto
Paul Hindemith(1895-1963)
Zweite Sonate (1937)
- Lebhaft
- Ruhig bewegt
- Fuge. Mäßig bewegt, Heiter
Edwin Henry Lemare (1865-1934)
Irish Air from "County Derry"

Marcel van Westen  studeerde aanvankelijk orgel bij Izaak Ruissen en Kees van Eersel. Daarna zette hij zijn orgel- en kerkmuziekstudie voort aan het Utrechts Conservatorium o.a. bij Reitze Smits en sloot zijn studies met "Master of Music" af. Hij volgde diverse masterclasses en cursussen op het gebied van orgelmuziek en koorzang. Ook studeerde hij zang in Leuven bij Bart de Kegel.

Marcel dirigeert sinds 2005 het Zeeuws-Vlaams Kamerkoor. Daarnaast is hij als dirigent werkzaam bij Vocaal Ensemble Kerkrade en ensemble Pro Arte in Eupen (B).

Hij is een veelgevraagd begeleider van koren en solisten. Als solist heeft hij een omvangrijk repertoire opgebouwd. Naast het spelen en dirigeren is hij projectzanger van Studium Chorale uit Maastricht.

Marcel is als kerkmusicus (organist/dirigent) verbonden aan St. Severin in Aachen en is artistiek leider van de Förderverein für Musik in Aachen-Eilendorf