Programma woensdag 2 augustus 2006

Aarnoud de Groen, orgel

Franz Liszt (1811-1886)
Fantasie und Fuge über den Choral

Aarnoud de Groen (Den Haag, 1971) ontving op 9-jarige leeftijd zijn eerste orgellessen. De eerste beginselen werden hem bijgebracht door Jan van Westenbrugge. Daarna zette hij, sterk beïnvloed door de Zwart-/Asmaschool, zijn orgelstudie voort bij Everhard Zwart. In 1983 was hij zover gevorderd dat hij in de Moriakerk te Rijswijk voor het eerst een kerkdienst begeleidde; korte tijd later volgde aldaar zijn eerste aanstelling als kerkorganist. In 1984 maakte hij zijn debuut als concertorganist met een serie concerten op het orgel van de Dorpskerk te Pijnacker. Een jaar later werd hijtoegelaten tot de gecombineerde opleiding school en muziek aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag alwaar hij studeerde bij Rienk Jiskoot. Tevens heeft hij bij Ben van Oosten interpretatielessen gevolgd. In 1990 werd Aarnoud benoemd als organist van de Julianakerk te Den Haag. Deze kerk werd in 1997 gesloten, waarbij het orgel (en de organist) zijn meeverhuisd naar de Haagse Bethlehemkerk. Voor meer informatie: www.aarnouddegroen.com.