Programma woensdag 7 maart 2018

Rosanne van Bers (fluit) & Arjan Veen (orgel)

M.Blavet (1700-1768)
Concerto in a klein
I. Allegro

C.Ph.E. Bach (1714-1788)
Sonate in a klein
I. Poco adagio

V. Blodek (1814-1874)
Concerto in D groot
I. Allegro risoluto
II. Adagio

J.S. Bach (1685-1750)
Jesu, Christ unser Heiland, BWV 688

P. Hindemith (1895-1963)
Sonate für Flöte und Klavier
I. "Heiter bewegt"

Arjan Veen (1992) had al op jonge leeftijd een grote interesse in het orgel. Op achtjarige leeftijd kreeg hij zijn eerste orgellessen en op 15-jarige leeftijd begon hij aan de Vooropleiding Klassieke Muziek aan het Rotterdams Conservatorium. Hij vervolgde deze studie met de opleiding Bachelor of Music, waarbij hij hoofdvak orgel studeerde bij Aart Bergwerff. Behorende bij deze opleiding studeerde hij ook kerkmuziek bij Arie Hoek en Hans van Gelder.

Arjan vervolgde zijn opleiding aan de Master Academy van het Rotterdams Conservatorium en studeerde orgel bij Ben van Oosten. Hij sloot deze studie in juni 2015 cum laude af. Behorend bij de Master opleiding deed hij een ‘Artistic Research’ naar het improvisatieonderwijs van de Frans-Romantische orgelschool. Naast de opleiding volgde Arjan onder meer masterclasses bij Jan Hage, Jürgen Essl en Peter Planyavsky.

Hij won in 2012 en in 2014 de eerste prijs op het Govert van Wijn orgelconcours te Maassluis. In 2016 behaalde hij twee prijzen op het Franz Schmidt Orgelwettbewerb in Wenen.

Arjan is per 1 januari 2017 benoemd tot organist van de Maartenskerk te Doorn. Daarnaast is hij als dirigent verbonden aan een drietal koren en is hij regelmatig te beluisteren als concertorganist.

Rosanne van Bers (1998) begon op zevenjarige leeftijd met het spelen van de dwarsfluit. Tegenwoordig studeert ze aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag bij Jeroen Bron. Masterclasses volgde zij bij o.a. Emily Beynon en William Bennett. Rosanne maakt met veel enthousiasme deel uit van Orkest Morgenstond, dat klassieke muziek brengt naar mensen die vaak nog niet weten dat ze daar van houden, en speelt met veel plezier in het Neflac-Ensemble. Daarnaast speelt ze kamermuziek in verschillende bezettingen, waaronder een trio fluit-viool-altviool en een blaaskwintet.