Albert de Klerk (1917 – 1998)
Prelude en Fuga (1940)
Anoniem
Brabanschen ronden Dans ofte Brand
Uit: Susanne van Soldt manuscript (16e eeuw)
Kate Moore (1979)
Spinbird
Uit: The Open Road Cycle (2008)
Paul Hindemith (1895 – 1963)
Wach auf, mein Hort
Uit: Sonate für Orgel nach alten Volksliedern (Sonate III, 1940)
Germaine Tailleferre (1892 – 1983)
Nocturne (1977)
Gabriël Verschraegen (1919 – 1981)
Toccata ‘Te Deum’ (1973)
Geerten van de Wetering studeerde orgel en improvisatie bij Jos van der Kooy en kerkmuziek en koordirectie bij Theo Goedhart aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Tevens studeerde hij politicologie aan de Universiteit Leiden. Na het behalen van zijn mastergraad orgel studeerde hij in Wenen bij Roman Summereder (20e eeuwse muziek) en Peter Planyavsky (improvisatie). Verdere improvisatielessen volgde hij bij Ansgar Wallenhorst en koordirectielessen bij Wiecher Mandemaker. Geerten is organist van de Kloosterkerk te Den Haag en dirigent van het Woerdens Kamerkoor. Daarnaast is hij artistiek adviseur voor Stichting Kunstcentrum Kloosterkerk en bestuurslid van Stichting Orgelstad Leiden. Hij was finalist bij improvisatieconcoursen in Schlägl (O) en Westfalen (D). in 2018 won hij het Internationaal Improvisatieconcours Haarlem. In datzelfde jaar verscheen zijn eerste solo-cd, 1918 – Organ music from a new era, die een beeld geeft van ontwikkelingen in de (orgel)muziek vanaf 1918.
Geerten heeft een breed repertoire met bijzondere interesse voor 20e eeuwse en hedendaagse muziek. Hij speelde premières van diverse Nederlandse composities. Als solist concerteert hij in binnen- en buitenland, ook werkt hij regelmatig samen met koren en orkesten. Naast het orgel als solistisch instrument te presenteren, gaat Geerten graag de combinatie met andere kunstdisciplines aan om het orgel bij een breder publiek bekend te maken.