Programma zaterdag 6 november 2021

SoundWave Collective o.l.v. Libia Hernandez & Geerten van de Wetering (orgel)

Orgelsymphonie Saint-Saëns

Symphonie no. 3 - Orgelsymphonie (Camille Saint-Saëns) door het SoundWave Collective o.l.v. Libia Hernandez, Geerten van de Wetering (orgel) en Petra Eros (video art).

Het concert begint met de Fantaisie in Es-majeur.

Kaartverkoop via website podium21.nl
Entree 15/10 euro

Symphonie no. 3, bijgenaamd ‘de Orgelsymphonie’, behoort tot een van de bekendere werken van Camille Saint-Saëns. Toch wordt het werk niet vaak uitgevoerd vanwege de omvangrijke bezetting: een groot orkest, vierhandig piano en orgel. Het hoofdthema uit de symfonie, dat in het laatste deel vol op het orgel klinkt, werd in de jaren ’70 o.a. bekend doordat het gebruikt werd in de popsong If I had words van Scott Fitzgerald. Op 6 november klinkt de orgelsymphonie in de Kloosterkerk, ter gelegenheid van het 100e sterfjaar van Camille Saint-Saëns!