Programma woensdag 15 september 2021

LIVESTREAM Het Stedelijk Ensemble: Florencia Gómez & Thomas Reyna, dwarsfluit en Mariano Boglioli, fortepiano

Friederich Kuhlau (1786-1832)
Groot Trio voor piano en twee fluiten, Op.119
Allegro moderato, Adagio Patetico, Rondo Allegro

Franz & Carl Doppler (1821-1883; 1825-1900)
Souvenir de Prague, Op.24
Allegro maestoso, Andante con moto, Poco lento, Presto, Romance, Allegretto, Allegro

Praktische info

Het concert is via ons YouTube kanaal te volgen.
Op basis van de huidige Corona maatregelen heeft reserveren via de volgende link de voorkeur:

Ter plaatse aanmelden kan ook maar dan kan een plaats niet worden gegarandeerd.

Het Stedelijk Ensemble verkent de muzikale wereld van de laat-klassiek en romantische tijdperken. Het doel van Het Stedelijk Ensemble is om de historische uitvoeringspraktijk van de laat-klassieke en romantische tijdperken verder te ontwikkelen.

stedelijkensemble.jpg

Al vanaf jonge leeftijd begon Florencia Gómez met haar muzieklessen in Salta (Argentinië). Later vervolgde zij haar studie in Buenos Aires, en sinds 2012 woont Florencia in Den Haag (Nederland), waar zij haar studie Oude Muziek heeft voortgezet aan het Koninklijk Conservatorium. Zij volgde traversolessen bij Wilbert Hazelzet en Kate Clark, en heeft haar Bachelor- en Masterdiploma (2015, 2017) met goed gevolg afgesloten.

Florencia is actief in kamermuziekensembles en orkesten. Zij heeft samengewerkt met onder andere het wereldbekende Orchestra of the Eighteenth Century, Apollo ensemble, Holland Baroque Society, en het Dutch Baroque Orchestra.

Florencia heeft concerten gegeven in Europa en Amerika. Enkele voorbeelden van concerten waar zij aan heeft deelgenomen zijn: het Internationaal Kamermuziek Festival in Den Haag, The Early Music Festival of Boston (V.S.), Maastricht Musica Sacra Festival, Börzsony Barokk Napok, Bachfest Leipzig. Zij heeft samengewerkt met dirigenten als Reinbert de Leeuw, Barthold Kuijken, Daniël Reuss, Peter van Heyghen, John But, Marcus Creed, Robin Peter Müller, en anderen.

Florencia was gevraagd zich als traversodocent te verbinden aan de Jong Talent Afdeling van het Koninklijk Conservatorium te Den Haag in 2017. Ook heeft zij masterclasses “Historische uitvoeringspraktijk voor de fluit” gegeven aan de studenten van de afdeling Art of Sound, en lezingen over muzikale iconografie verzorgt tijdens de Biber Immersion Project 2016 (op uitnodiging van Susan Williams), beiden vonden plaats op het Koninklijk Conservatorium.

In 2019 was Florencia uitgenodigd om deel uit te maken van het Team Educatie van de Bachelorstudies van het Koninklijk Conservatorium. Florencia was ook verbonden als gastdocent voor traversolessen aan de Fontys Universiteit voor de Kunsten te Tilburg.

Thomas Reyna heeft diploma’s in zowel de moderne als de historische uitvoeringspraktijk. Hij studeerde bij Janet See en Paul Taub aan het Cornish College of the Arts in Seattle, Washington (VS). In 2016 kreeg hij door het Nederlandse Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de ‘Holland Scholarship’ toegekend, om aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag zijn masters diploma in Oude Muziek te behalen. Hij studeerde historische dwarsfluit bij Kate Clark en Wilbert Hazelzet tijdens zijn master studie. Hij heeft in de afgelopen jaren met; Das Neue Mannheimer Orchester, the Northern Consort, Stichting Barokconcerten Nederland, Barok Consort Musica Aeterna, Apollo Ensemble en Het Stedelijk Ensemble gewerkt. In 2021 hij heeft Oude Muziekvereniging Achter de Duinen opgericht. Ook geeft hij dwarsfluitles uit zijn eigen studio in Den Haag.

Mariano Boglioli is geboren in Argentinië en begon zijn muzikale opleiding met het orgel en de piano bij Marisa Gianni en Norma Scarafía. Zijn opleiding volgde hij aan de Universidad Nacional de Rosario (Piano en Koordirectie) en vervolgens ging hij naar de Universidad Nacional de La Plata (koor en orkestdirectie) en  Conservatorio Manuel de Falla (klavecimbel). Hij behoort tot de eerste generatie studenten van de afdeling voor oude muziek in Latijns Amerika en zijn leraren waren Jorge Lavista (Klavecimbel) en Federico Ciancio (Basso continuo).

In 2012 verhuisde Mariano naar Nederland om zijn Master in klavecimbel studie af te ronden onder leiding van Jacques Ogg en Patrick Ayrton.

Ook heeft zijn optreden gedaan als solist en als kamermuziekspeler bij het International Bach Festival(IBF) van Gran Canaria, voerde verschillende programma’s uit met solisten en leden van het Koninklijk Concertgebouworkest en leden van het IBF Orkest. Hij werkte ook samen met het ensemble Musica Temprana (Nederland), Orquesta Sinfónica de Rosario (Argentinië), Orquesta Sinfónica de Córdoba (Argentinië), Ensemble De Profundis (Uruguay) en nog veel meer.

Mariano was ingehuurd door het Conservatorio Manuel de Falla uit Buenos Aires om te werken als repetitor voor de zanglessen van Beatriz Moruja, een positie die hij bekleedde tot hij in 2012 naar Nederland verhuisde. Tegenwoordig wordt regelmatig uitgenodigd door het Koninklijk Conservatorium Den Haag om masterclasses en audities te begeleiden.

Met deze en andere ensembles trad hij op in diverse festivals zoals Pavia Barocca en Grandezze e Meraviglie (Italië), Innsbrucker Festwochen der Alten Musik (Oostenrijk), Göttingen International Haendel Festival (Duitsland), Utrecht Early Music Festival en Grachten Festival (Nederland), Vivat Curlandia (Letland), Música por los Caminos del Vino en Festival Camino de las Estancias (Argentinië), Festival d’Ambronay (Frankrijk), Seviqc Brežice Festival (Slovenië).