Programma vrijdag 24 december 2021

UITGESTELD La Nativité du Seigneur (Messiaen) door Geerten van de Wetering, orgel en Marcel Wierckx, videoperformance UITVERKOCHT!

Programma Dromen als Messiaen

Dromen als Messiaen

Een audiovisuele orgelperformance met uitvoering van de kerstcyclus La Nativité du Seigneur (Olivier Messiaen) door Geerten van de Wetering (orgel) en videoperformance door videokunstenaar Marcel Wierckx. Tijdens de muziekuitvoering worden er live-gegenereerde kleuranimaties geprojecteerd op het orgel, gebaseerd op negen pasteltekeningen die de Franse schilder Charles Blanc-Gatti (1890-1966), vriend van Messiaen, maakte naar aanleiding van een van de eerste uitvoeringen van ‘La Nativité du Seigneur’ in 1936.

Op vrijdagochtend 24 december om 8.00u (!) zal het concert plaatsvinden: vanuit een donkere kerk, gevuld met muziek en lichtanimaties, gaan we richting zonsopgang. Rond zonsopgang (8.50u) klinkt het laatste deel, Dieu parmi nous! Een bijzondere kerstervaring in bijzondere tijden.

Inloop is vanaf 7.30u met koffie en croissant. Hopelijk tot ziens op de vroege ochtend van 24 december!

Dit concert vindt plaats in het kader van festival Kerst met Messiaen.

Kaarverkoop via de website: podium21.nl
Entree 15/10 euro.

De aanvullende informatie is nog niet beschikbaar.