Hugo Distler (1908-1942)
Triosonate (Opus 18/2)
- Rasche, energische Halbe
- Gehende Viertel, gelassen
- Recht geschwinde Achtel
Jehan Alain (1911-1940)
Deuxième Fantaisie
Peter Planyavsky (*1947)
Perpetuum mobile (1978)
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Praeludium et Fuga G-Dur, BWV 550
Adriaan Hoek studeerde orgel en kerkmuziek aan het Rotterdams Conservatorium waar hij in 2016 summa cum laude afstudeerde als Master of Music. Zijn docenten waren Ben van Oosten, Bas de Vroome, Aart Bergwerff en Hayo Boerema. Hij vervolgde zijn studie aan de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg en aan de Hogeschool in Gent. Hier volgde hij lessen bij Wolfgang Zerer, Pieter van Dijk en Ignace Michiels.
Adriaan won acht eerste prijzen op internationale orgelconcoursen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Italië en Amerika. Vanwege zijn prestaties op het Internationaal Schnitger Organ Competition te Alkmaar (2015) en de ‘’Grand Prix d’ECHO in Treviso (Italië 2018) mocht hij zich zowel in 2016 als 2018 ‘’The Young ECHO Organist of the Year’’ noemen.
In de afgelopen jaren concerteerde Adriaan in diverse prestigieuze series in binnen- en buitenland. Als kerkmusicus is hij sinds 2015 verbonden aan het Ikazia Ziekenhuis te Rotterdam en vanaf 2022 aan de Marekerk te Leiden.
Vanaf 1 juli 2022 is hij aangesteld als stadsorganist van Rotterdam. In die functie is hij de vaste bespeler van het Standaart-concertorgel in de Burgerzaal van het Stadhuis (waar hij de concertserie ‘Muziek in de Burgerzaal’ programmeert) en het vier klaviers Flentrop orgel in Concertgebouw De Doelen.
Adriaan speelt graag de hele breedte van het orgelrepertoire, van middeleeuwse tot 21e eeuwse muziek en alles daar tussenin. Daarnaast combineert hij het orgel graag met andere musici.
Brioso Trio: Martine Velthuis (viool), Mathias Pearson (cello), Mieke Verduijn (piano) tevens LIVESTREAM
Ensemble Black Pencil: Jorge Isaac (blokfluit), Matthijs Koene (panfluit), Esra Pehlivanli (altviool), Marko Kassl (accordeon)
Pt.Ashok Pathak (sitar), Subhadra Pathak (sitar) en Sandip Bhattacharya (tabla)