Friedrich Hartmann Graf (1727-1795)
Trio I in D groot
Allegro – Adagio - Allegretto
voor fluit, viool en cello
Hans Kämper (*1960)
Inventie alla Tango (2002)
voor voice flute solo
Evaristo Felice Dall’Abaco (1675-1742)
Sonate in E groot op. 1 nr. 12
Ciaconna – Presto assai
voor viool en cello
Joseph Haydn (1732-1809)
Divertimento in D groot op. 100, nr. 6 Hob. IV: 11
Allegro moderato – Adagio – Vivace
voor fluit, viool en cello
Marike Tuin begon met cellolessen aan het ICO in Eelde, waar ze les had van Otto Berg. Ze begon haar studie ‘moderne’ cello aan het Utrechts Conservatorium, maar ontdekte al gauw de prachtige klank van darmsnaren en historische strijkstokken en stapte over op barokcello. Ze voltooide deze studie aan het Conservatorium van Amsterdam, waar ze achtereenvolgens bij Wouter Möller en Jaap ter Linden studeerde. Met haar gambastudie begon ze in Ierland, waar ze les kreeg van Sarah Cunningham. Ze vervolgde haar studie bij Philippe Pierlot en Anneke Pols aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.
Marike werkte samen met musici als Ton Koopman, Reinhard Goebel en Jan Willem de Vriend en speelt met barokorkesten als het Apollo Ensemble, Concerto Barocco, het Luthers Bach Ensemble, barokorchester Le Chardon, het Cork Baroque Orchestra en het Margaretha Consort en maakt als kamermusicus deel uit van cellokwartet Gut Feelings en La Chambre du Roi.
In de ‘passietijd’ is Marike in het hele land te horen als gambasolist in de Mattheus en Johannes Passion van Bach. Zo is ze vaste gambiste bij het Orkest van het Oosten en speelde ze meerdere malen in het Concertgebouw. Afgelopen jaar maakte Marike concertreizen naar Ierland en Bretagne.
Mariette Holtrop heeft zich na haar solo-examen viool gespecialiseerd in het bespelen van de barokviool bij Sigiswald Kuijken.
Sindsdien speelde zij in vele barokorkesten in binnen- en buitenland met dirigenten als P. Herreweghe, G. Leonhardt, R. Jacobs, W. Christie en vele anderen.
Als solist en (gast-) concertmeester heeft zij met diverse ensembles en orkesten opgetreden in Europa, Israël en New York.
Sascha Mommertz is één van de belangrijkste fluitisten van dit moment. Hij studeerde aan de Conservatoria van Den Haag en Utrecht. Als speler is hij actief in binnen- en buitenland met o.a. zijn ensemble Trio da Fusignano en orkesten als Accademia Amsterdam en Margaretha Consort. Daarnaast is hij een bevlogen docent, werkzaam aan Globe CKC in Hilversum en Weesp en het Kunstenhuis De Bilt-Zeist. Hij maakte radio-, tv- en cd-opnames en geeft regelmatig lezingen, workshops en masterclasses. Sinds 2009 is hij aan de Zaterdagmiddagmuziek in de Utrechtse Dom verbonden als orkestmanager en solofluitist (blokfluit en traverso).