Programma donderdag 15 december 2022

Dromen als Messiaen, “La Nativité du Seigneur”, orgel met video-animaties, door Geerten van de Wetering en Marcel Wierckx (ook 16-12 om 8 uur)

Tevens op 16-12 om 8 uur in de ochtend!

voor info en reserveren zie onderstaande links:

Beleef een unieke totaalervaring van muziek en video-animaties in de vroege ochtend vlak voor Kerst!
Na groot succes in februari zal Dromen als Messiaen nog een laatste keer Den Haag aan doen, op 15 en 16 december in de Kloosterkerk. Tijdens Dromen als Messiaen klinkt de indrukwekkende orgelcyclus La Nativité du Seigneur van Olivier Messiaen, aangevuld met spectaculaire lichtprojecties. Deze december-editie is extra bijzonder: ditmaal is er niet alleen een avonduitvoering (15 december 20.00u), maar ook een ochtenduitvoering in het vroege donker (16 december 8.00u)! Rond zonsopgang (8.46u) klinkt het laatste deel. Organist Geerten van de Wetering en audiovisueel kunstenaar Marcel Wierckx tekenen voor de uitvoering.
Een magische kerstbeleving in de vroege ochtend!

Tijdens Dromen als Messiaen duik je als bezoeker even in de bijzondere klank- en kleurwereld van componist Olivier Messiaen: terwijl organist Geerten van de Wetering de indrukwekkende orgelcyclus La Nativité du Seigneur van Messiaen uitvoert, projecteert audiovisueel kunstenaar Marcel Wierckx live gegenereerde kleurbeelden op het orgel. De beeldanimaties zijn gebaseerd op negen pasteltekeningen die de Franse schilder Charles Blanc-Gatti, vriend van Messiaen, maakte naar aanleiding van een van de eerste uitvoeringen van La Nativité du Seigneur in 1936.

De aanvullende informatie is nog niet beschikbaar.