Joseph Haydn (1732 – 1809)
She never told her love (1794)
Carl Philipp Emanuel Bach (1714 — 1788)
Fantasie in g klein voor piano solo, H.225 (1770)
J. Haydn
The Wanderer
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 — 1791)
Preludium in C groot voor piano solo, K.395 (1777)
J. Haydn
Piercing eyes
W.A.Mozart
- Das Lied der Trennung, K.519 (1787)
- Abendempfindung, K.523
- Als Luise die Briefe ihres ungetreuen Liebhabers verbrannte, K.520
Heleen Bongenaar, sopraan, treedt regelmatig op als soliste in oratoriumwerken en met ensembles binnen de oude muziek. Ze heeft onder andere opgetreden met BachPlus onder leiding van Bart Naessens. Daarnaast is ze actief als koorlid bij gerenommeerde ensembles zoals Collegium Vocale Gent, de Nederlandse Bachvereniging en Cappella Amsterdam. Voor het seizoen 2023-2024 is Heleen geselecteerd als jong talent bij Jeune Orchestre Baroque Européenne, georganiseerd door het Franse ensemble Les Ombres. Hierbinnen vertolkt ze de titelrol van Susanna in Alessandro Stradella's La Susanna. Haar veelzijdigheid strekt zich ook uit tot hedendaagse muziek, waarbij ze onder andere betrokken was bij projecten van Silbersee, Lonelinoise en het recent opgerichte Storm in a Jar. De sopraan heeft haar muzikale opleiding genoten aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Na het behalen van haar Bachelor in Klassieke Zang, heeft ze in mei 2021 haar Master in Oude Muziek Zang succesvol afgerond, met een 9 plus onderscheiding voor haar artistieke vaardigheden. Tijdens haar studie heeft Heleen les gehad van vooraanstaande docenten, waaronder Noa Frenkel, Francesca Aspromonte, Peter Kooij, Dorothee Mields, Jill Feldman en Robin Blaze.
Liene Madern – Stradina (Letland) specialiseert zich in het bespelen van historische toetsinstrumenten: pianoforte, orgel en klavecimbel. Haar focus ligt op muziek uit de 18de eeuw, in bijzonder de overgangsperiode tussen klavecimbel en vroege fortepiano.
Ze is afgestudeerd in piano-uitvoering (Master) aan het Conservatorium van Letland. Haar passie voor de historische uitvoeringspraktijk heeft haar naar het Koninklijk conservatorium in Den Haag gebracht. Deze bachelor studie heeft ze met o.a. Ton Koopman (klavecimbel), Bart van Oort (fortepiano) afgerond.Haar Master studie ‘Early Keyboards’ heeft ze in 2018 aan het Conservatorium van Amsterdam afgerond, waar ze klavecimbel bij Menno van Delft, fortepiano bij Richard Egarr en orgel bij Pieter van Dijk volgde.
Ze heeft masterclasses fortepiano bij Paul Badura - Skoda en Yury Martinov gevolgd. In klavecimbel met o.a Bob van Asperen, Lars Ulrik Mortensen en Christopher Stembridge.
Ze treedt regelmatig op in Europa (b.v., Stockholm Early Music Festival, Latvia Early Music Festival, Limburg Orgelfestival, fringe concerten in BRQ Vantaa festival en Utrecht Oude Muziek festival) als solo en met haar ensemble ‘Più Corde’.
Ze heeft klavecimbel en orgel bespeeld in orkesten oa o.l.v Enrico Gatti, Patrick Ayrton, Maris Kupcs (Collegium Musicum Riga).