Programma woensdag 3 augustus 2011

Toccata prima in d
Georg Böhm
(1661-1734)
Partita:"Ach wie nichtig,ach wie flüchtig"
(koraal en 7 variaties)
Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
'Wenn wir in höchsten Nöten sind' BWV 641
Johann Christian Kittel (1732-1809)
Preludio in a-moll

Theo Teunissen studeerde orgel aan het Utrechts Conservatorium bij Stoffel van Viegen en Cor Kee.

Hij behaalde de docentenakte en het einddiploma orgelspel met de aantekening improvisatie. Daarna volgde hij diverse cursussen kerkmuziek en interpretatie renaissance, barok en eigentijdse muziek.

Theo Teunissen was werkzaam als docent hoofdvak orgel en orgelmethodiek aan het Utrechts Conservatorium. Hij was gedurende 50 jaar in dienst van de Protestantse Kerk in Utrecht, van 1978 tot 2005 als organist van de Jacobikerk. In deze periode verzorgde hij de maandelijkse zaterdagmuziekconcerten in deze kerk.

Zijn concertpraktijk bracht hem in alle West-Europese en Scandinavische landen. In Oost- Europa concerteerde hij onder meer in de voormalige DDR en Oekraïne. Ook maakte hij een tournee door Canada. Hij maakte radio en CD opnames. Hij was editor bij de uitgave van de orgelwerken van Julius Röntgen bij Donemus en treed op als jurylid bij o.a. staatsexamens orgel en diverse orgelconcoursen. Als componist zette hij o.a. de Belijdenissen van Augustinus op muziek.